Eindelijk weer es een berichtje - Reisverslag uit Mérida, Venezuela van Reni Ven - WaarBenJij.nu Eindelijk weer es een berichtje - Reisverslag uit Mérida, Venezuela van Reni Ven - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer es een berichtje

Door: Reni

Blijf op de hoogte en volg Reni

20 Juni 2007 | Venezuela, Mérida

Hoi mensen!
Het is ff geleden dat ik iets op mijn site heb gezet, maar hier is dan eindelijk weer es een bericht. Ik wou er eindelijk foto`s op zetten, maar sinds ik verhuisd ben naar een andere kamer in de herberg ben ik het usb-kabeltje kwijt, waarmee ik de foto`s erop kan zetten.. haha het schiet wel lekker op allemaal he..

Sinds mijn vorige bericht heb ik natuurlijk niet stilgezeten. Ik heb nog een aantal stadjes in de bergen bezocht en gisteren zijn we naar `hot springs` geweest, dat is een natuurlijke warmwaterbron in de bergen. De reis ernaartoe duurde langer dan we dachten, waardoor we uiteindelijk de hele dag kwijt waren, maar het was het wel waard. Het was eerst 2 a 3 uur met de bus en vervolgens nog zeker een uur lopen, en dan kom je bij een klein poeltje met heerlijk warm water. Vandaaruit hadden we een schitterend uitzicht.

Afgelopen weekend was ook erg leuk. We gingen met de jeep naar de boerderij van de eigenaars van de herberg. (en wat een enorme boerderij was dat!) Het lag midden tussen de bergen en er zat een enorm stuk land achter met koeien. En ze hadden ook nog paarden: daar ging ik op rijden. Helaas was de rit een beetje saai, omdat we over een stenen pad liepen waarop de paarden amper vooruit kwamen en hun best moesten doen om niet uit te glijden. Alleen de laatste 100 meter heb ik ff flink kunnen galopperen, dus dat maakte het wel weer goed. Eenmaal terug op de boerderij stonden de fietsen al klaar en gingen we mountainbiken. Dit was helemaal geweldig, omdat we alleen maar bergaf gingen en dus superhard de berg af roetsjten!

Komend weekend zou ik eigenlijk naar de berg pan azucar gaan, om die te beklimmen. Maar om de een of andere reden wordt dat verzet. (dat gebeurd redelijk vaak) Waarschijnlijk ga ik in plaats daarvan dit weekend paragliden. Een paar meiden die hier vorige week zijn aangekomen gaan morgen al. Ik zou graag met hen mee zijn gegaan, want ik kan niet wachten. Maar als ik dat doe mis ik nog meer spaanse lessen.

Die lessen gaan trouwens redelijk goed. Alleen ligt de moeder van Nelson (de spaanse leraar) nog steeds in het ziekenhuis dus gaat de les vandaag weer niet door. En omdat het uitstapje gisteren naar hot springs zo uitliep, ging het toen ook al niet door.. dus ik verwacht niet dat ik straks vloeiend spaans spreek hoor! (maar anneke: we kunnen het altijd proberen he)

Afgelopen zaterdagavond heb ik trouwens eindelijk mijn eerste salsales van Jenny gehad. Zij werkt hier op de posada en is getrouwd met een salsaleraar, dus ze kan het heel goed. Komende zaterdag hebben we weer een les. Ik hoop dat ze er daarna niet mee ophoudt, want ik was bijna de enige die echt serieus meedeed en de rest zat er maar een beetje ongeinteresseerd bij..

Net liet ik al even vallen dat er nieuwe meiden zijn: vier nederlandse en een duitse. Zij komen van playa colorada. Dat ligt bij porto de la cruz. Binnenkort ga ik met nelson naar het vliegveld om te vragen of het mogelijk is om mijn ticket te veranderen en dan de laatste paar weken nog naar het strand playa colorada te gaan. Dat lijkt me toch wel echt heerlijk, want dan zie ik tenminste nog een ander deel van Venezuela. De nieuwe meiden praten er in ieder geval erg enthousiast over en nu heb ik er spijt van dat ik niet, net als andere mensen hier, alleen een internationale vlucht terug heb geboekt. Stel dat ik mijn ticket niet kan veranderen, dan zou ik naar playa met de bus kunnen gaan (dat is 24 uur) en dan zou ik op het einde weer terug moeten komen naar merida, hier nog een overnachting boeken en vervolgens hier op het vliegtuig stappen. Dan ben ik wel erg veel aan het reizen.. Maar goed, als Nelson weer les geeft zal ik hem vragen om met me mee te gaan en dan zal ik in een volgend bericht laten weten of het gelukt is of niet.

Hopelijk vind ik snel mijn kabeltje terug en kan ik dan eindelijk foto´s plaatsen! Tot het volgende bericht!

Chao!

  • 21 Juni 2007 - 20:45

    Jos:

    Je amuseert je prima, merk ik wel. Hoop dat je je ticket nog om kunt zetten. Liefs

  • 22 Juni 2007 - 17:12

    Je Allerliefste Zus:

    dag pop,

    klinkt allemaal echt goed. je maakt ook heel wat mee merk ik wel! geniet er nog maar van, want in nederland begint het saaie leven weer!

    voor mij is het nog maar 5 daagjes nu...echt heel raar dat het dan weer voorbij is, maarja er moet ook wel een einde aan zitten toch! haha. stuur je straks wel weer even een mailtje! en als ik weer in Nederland ben dan kan ik je weer spreken over de telefoon!

    Nou lieverd, we bellen/mailen snel weer!

    Brassa Yanna

  • 22 Juni 2007 - 18:01

    Marianne:

    Hai Reni,

    Ben wel benieuwd naar je foto's hoor.
    Ik dacht ik zal eens kijken of je al extra fotoruimte nodig hebt maar ik denk dat je meer aan een USB kabeltje hebt, toch?


    Maar belangrijker is dat je het goed naar je zin hebt en al veel hebt gezien, wat de moeite waard is.
    Paragliden???? Klinkt spannend
    Heb je dat al eerder gedaan?

    Veel plezier nog.

    groetjes,

    Marianne

  • 24 Juni 2007 - 18:16

    Yazz:

    Hay...Reni

    Het gaat goed in Venezuela mooi zooo

    Ik dacht laat mij ook hier even een bericht sturen enzo...

    Maar ja weet niet echt hoe dit werkt ...maar ja als je het maar krijgt..

    Veel plezier en Geniet dervan...vooral het weer...(hier is het kutweer daarom) whahaha

  • 26 Juni 2007 - 16:49

    Lola:

    Nichie!!
    Wat leuk om die berichten te lezen!!
    Klinkt leuk allemaal! Ben wel erg benieuwd naar je foto's dus ga die USB-kabel maar snel zoeken ;) haha nee hoor, hopelijk tot mails! X je nichtje

  • 29 Juni 2007 - 15:29

    Erik:

    hey reni
    sry sry sry sry sry sry sry sry sry sry
    ik had je nog willen bellen voordat je vertrok, ik dacht dat je later zou vertrekken... elke keer dat ik belde kreeg ik geen gehoor dus toen begon er een lampje te branden, je zit al daar! kai slegt van mij.. gelukkig kwam ik op het idee dat jij miss ook wel een waarbenjij pagina had, en gelukkig heb k um gevonde! ik hoop dat je het daar leuk hebt en veel mooie dingen kunt zien! (aan je berichtjes te leze wel:)) ben nogsteeds jaloers!!
    ff over mij.. k ben geslaagd! cum laude nog wel dus k ben eindelijk van die kutschool verlost. kheb je nog veel meer te vertellen mar dat doe k liever als je trug bent!
    ik wens je nog heel veel plezier daar, en suc6 met het werken! maak veel foto's want k wil natuurlijk alles zien als je trug bent!
    ik hoop dat je nie te boos op me bent, en nogmaals dat je een een hele mooie tijd daar hebt!
    kus Erik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Reni

Hoi hoi! Op deze site houd ik een verslagje van mijn reizen / avonturen en stages bij. Leuk dat je het leest! Voel je vrij reacties achter te laten! Groetjes Reni

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 13818

Voorgaande reizen:

09 November 2015 - 25 April 2016

Van Brazilië naar Cuba!

04 Februari 2012 - 03 Maart 2012

Wolven tracken in Rusland

02 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Berenleuke stage

02 Juni 2007 - 01 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: