Allereerste bericht uit Venezuela! - Reisverslag uit Mérida, Venezuela van Reni Ven - WaarBenJij.nu Allereerste bericht uit Venezuela! - Reisverslag uit Mérida, Venezuela van Reni Ven - WaarBenJij.nu

Allereerste bericht uit Venezuela!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Reni

04 Juni 2007 | Venezuela, Mérida

Hallo allemaal!
Hier het eerste nieuws uit Venezuela. Ik ben hier nu twee dagen. De herberg waar ik slaap ziet er erg goed uit. Ik deel een kamer met een duits meisje (dat gelukkig erg goed engels spreekt) en er zijn ook nog een aantal duitse jongens en nederlandse meiden. Helaas zijn er vanochtend drie gezellige meiden vertrokken.

Toen ik op het vliegveld van Merida aankwam, bleek dat mijn koffer in een andere vlucht terecht was gekomen. Gelukkig was dat ook een vlucht naar Merida en kon ik mijn koffer dezelfde avond nog ophalen. Vandaag heb ik een rondleiding door de stad gehad van de spaanse leraar; een erg gezellige man. En zometeen krijg ik mijn eerste spaanse les op het dakterras van de herberg, met een schitterend uitzicht. Binnenkort zal ik de eerste foto´s op mijn site zetten, zodat jullie een indruk ervan krijgen.

Er hangt hier trouwens een hele goede sfeer in de stad. Onze herberg is gevestigd aan een Plaza; plaza las heroinas. Iedere avond komen alle jongeren hier bij elkaar met hun auto´s en knalharde muziek. Dan wordt er volop gekletst, gedanst en gelachen en om 10 uur komt de politie langsrijden en gaat iedereen weer naar huis. Een heel fraai gezicht vanaf het balkon. De komende dagen zullen wij ons ook in de feestvreugde gaan mengen!

Ik hou jullie op de hoogte! Adios
xxx reni

  • 04 Juni 2007 - 21:07

    Jos:

    Hola reni,
    Fijn dat de eerste dagen zo goed zijn gegaan. Liefs

  • 05 Juni 2007 - 18:24

    Eefje:

    Gurl!! ik begon me al zorgen te maken.. kreeg niets terug op mn smsjes..!! maar ik denk dat mijn smsjes niet aankomen.. was al heel erg benieuwd hoe je eerste indruk van daar was!nou die is goed dus gelukkig :) heb je lang naast die ene vrouw moeten zitten? hoopt niet voor je.. wat klote van je koffer trouwens.. was zeker wel ff stress ofniet? nou ik wens je super veel plezier daarzo en we houden contact! heel veel liefs moi ennuh p.s. ben geslaagd voor mn rijexamen!! :D

  • 05 Juni 2007 - 19:21

    Anneke:

    Hoi Reni,
    En ik had nog zo beloofd en was nog zo van planom naar schiphol te komen maar ik had me keiverslapen. Ivo was op stap geweest en was heel laat thuis waar ik wakker van was geworden dus weer in slaap gevallen, de wekker gegaan, die uitgezet en weer in slaap gevallen dus wel balen. Maar wel stoer van je hoor, helemaal in dat verre Venezuela. Ik denk de ervaring die je daar opdoet vergeet je je hele leven niet meer en lijkt mij veel leuker dan studeren (sorry Jos en Cor) geniet van alles en kijk weer uit naar je volgende verhaal.

    Groetjes, Anneke.

    Ps daar hebben ze toch ook wel durex he?

    ps2 Eefje gefeliciteerd met je rijbewijs.

  • 06 Juni 2007 - 07:19

    Francy:

    hee reni,
    heb je toch een soort stuyvesantpleintje daar in het verre venezuela.......
    ik hou je site in de gaten !!!
    heb veel plezier
    liefs, francy

  • 06 Juni 2007 - 09:45

    Jessica:

    wil je me helpen???

    ik zou als het goed is 29 juni naar venezuela gaan, met een reisgenootje , twee vrouwen (24&25) zijn we. we moeten het ticket nog boeken. we willen 3 weken gaan rondreizen, maar weet nu niet meer zo goed of we wel moeten gaan en niet naar een ander landmoeten zoeken!!!!!!

    hoop dat ik hier wat info kan krijgen van mensen die in venezuela wonen/reizen/gereisd hebben etc. De info hieronder vind ik op:

    www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/landen,venezuela.html
    www.diplomatie.be/nl/travel/countrydetail.asp?COUNTRYNAMENL=VENEZ...


    hieronder eerst de info, dan mijn vragen.
    ---------------------------
    1. Reizen naar of verblijven in Venezuela kunnen overwogen worden mits in acht name van grote voorzichtigheid.
    Voorts is algemeen bekend dat de onveiligheid in het land uitermate groot is. De politie telde in 2004 meer dan 14.000 moorden en andere misdaden zijn navenant.

    De criminaliteit in Venezuela is hoog: met name beroving en ontvoering van reizigers door criminelen, die zich bijvoorbeeld als taxichauffeurs voordoen, komen regelmatig voor. In bepaalde wijken van Caracas is het risico van criminaliteit - vooral na zonsondergang – groot
    Reizigers, die op goed geluk en zonder duidelijke bestemming rondreizen, zijn kwetsbaar. Hierbij loopt men - met name in afgelegen gebieden - extra risico’s, vooral als met het openbaar vervoer of de fiets wordt gereisd.
    In verband met (kleine) criminaliteit in de volkswijken (barrios of ranchos) in en rondom de grotere steden, waar grote concentraties armen wonen, wordt aangeraden deze gebieden bij voorkeur te mijden. Ook in het centrum van Caracas en andere grote steden, zoals Maracaibo, komt veel (kleine) criminaliteit voor. U wordt geadviseerd om u zo onopvallend mogelijk te kleden en te gedragen

    De criminaliteit in Venezuela is de laatste jaren sterk toegenomen. Er is veel wapenbezit onder de bevolking. Het aantal gevallen van zware criminaliteit, bijv. roofovervallen met geweld, waarbij zelfs doden vallen, is gestegen.
    Ook toeristen kunnen het slachtoffer worden van ontvoeringen. Aangeraden wordt de omgeving altijd goed in de gaten te blijven houden en het gevaar niet op te zoeken.

    2. Van 26 juni tot en met 15 juli vindt in Venezuela de Copa América 2007 plaats. Op diverse locaties in het land zullen internationale voetbalwedstrijden worden georganiseerd. Dergelijke grote evenementen trekken, behalve supporters, ook criminelen aan. Bezoekers wordt dan ook geadviseerd hun reis zorgvuldig voor te bereiden.
    Politieke demonstraties kunnen zich op elk moment in de grote steden voordoen en leiden tot plaatselijk geweld. U dient zich vooraf goed te informeren over de veiligheidssituatie in de plaatsen die u wilt gaan bezoeken


    3. De autosnelweg die Caracas verbindt met de kust (vliegveld van Maiquetia en haven van La Guaira) - de belangrijkste verkeersader van Venezuela - werd op 5 januari 2006, ter hoogte van het grote viaduct, afgesloten voor alle verkeer omwille van verzakkingen.
    Het verkeer wordt er over een tweetal kilometer omgeleid via een smalle noodweg. Dit kan uiteraard belangrijke vertragingen veroorzaken en men moet dan ook rekening houden met variërende en mogelijk lange transittijden.
    De oude weg (carretera vieja) Caracas-La Guaira is een alternatief, maar ook smal waardoor men ook rekening moet houden met vrij lange transittijden. Langs die weg, die bekend staat als "no man's land" omwille van het gevaar op overval, moord of ontvoering, zijn er speciale maatregelen genomen om de veiligheid te garanderen van de reizigers.
    De alternatieve weg via Galipán, over de berg Avila, blijft een optie, alleen overdag en beperkt tot 4x4-wagens.
    ------------
    Nu heb ik de volgende vragen.
    n.a.v. 1
    Als je dit zo leest is het echt DOM naar venezuela te gaan! het is supergevaarlijk en er staat niet voor niks " Reizen naar of verblijven in Venezuela kunnen overwogen worden mits in acht name van grote voorzichtigheid."
    Als je onopvallende kleding aanmoet, je onopvallend moet gedragen, niet meer na het donker buiten mag/kan komen, dan heb je geen leuke reis neem ik aan!
    als je niet eens gerust een taxi in kan stappen? maar het openbaar vervoer ook al afgeraden wordt, je niet met een camera mag rondlopen etc. , dan moet je alleen maar constant op je hoede zijn!
    is het écht zo erg???

    n.a.v. 2
    Leeft de copa america erg in Venezuela?in hoeveel steden wordt deze gehouden? Er zullen uit heel zuid amerika natuurlijk supporters naar venezuela komen, dus qua toeristen 10 x zo druk? en het trekt natuurlijk ook criminelen aan. Waar geld is.... Verder. krijgen we het echte venezuela wel te zien als we tijdens deze periode reizen?we reizen namelijk van 29 juni t/m 20 juli. precies de voetbaltijd dus. of zijn er téveel andere zuid-amerikanen, toeristen dus, supporters door heel 't land, dat 't gewoon niet meer leuk reizen is?

    n.a.v. 3
    is het zo erg met de vertragingen? zijn de alternatieve wegen echt zo gevaarlijk?

    hoop op (snel) antwoord!want weet 't momenteel echt niet meer!
    groetjes jessica

  • 06 Juni 2007 - 09:52

    Jessica:

    heel graag reactie via de mail: jessica.burgers@gmail.com

  • 06 Juni 2007 - 11:33

    Ank:

    Spannend hoor, meisje! Ik hoop dat je het heel fijn nhebt daar. Heb je ook de spectaculaire (tussen)landing in Caracas meegemaakt, die je vader en ik eerder meemaakten toen we naar Bonaire gingen?
    Ik zie aan de reacties dat je al allerlei goede raad hebt gekregen, dus ...........niet van mij.
    Veel plezier!!

    Ank

  • 06 Juni 2007 - 16:39

    (tante) Marianne:



    hai Reni,

    Fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen en dat de sfeer goed is. Je zult nog wel veel energie steken in "eerste indrukken".
    De eerste foto ziet er goed uit.
    Ben benieuwd naar je volgende bericht.

    groetjes,

    Marianne


  • 06 Juni 2007 - 16:51

    Marleen Bakkers:

    Hallo Reni,
    wat leuk om je via de website te kunnen volgen, gaan we zeker doen.
    Veel succes met je spaans en een heel fijne tijd.
    groetjes, rene en marleen

  • 11 Juni 2007 - 18:10

    Anneke Van Deven:

    Hoi Reni

    Wij gaan het volgen. Hoe gaat het met de spaanse les. Wim en ik hebben 2 weken Spaanse les gevolgd in Barcelona en dat was heel erg leuk en bovendien is ons Spaan vooruitgegaan. Volgens mij moet je na 2 maanden vloeiend Spaans beheersen, en kunnen we ons na afloop in het Spaans onderhouden. Hola que tal etc.
    Groetjes
    Wim en anneke vanb de Ven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Reni

Hoi hoi! Op deze site houd ik een verslagje van mijn reizen / avonturen en stages bij. Leuk dat je het leest! Voel je vrij reacties achter te laten! Groetjes Reni

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 13800

Voorgaande reizen:

09 November 2015 - 25 April 2016

Van Brazilië naar Cuba!

04 Februari 2012 - 03 Maart 2012

Wolven tracken in Rusland

02 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Berenleuke stage

02 Juni 2007 - 01 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: