Terug in NL... - Reisverslag uit Braşov, Roemenië van Reni Ven - WaarBenJij.nu Terug in NL... - Reisverslag uit Braşov, Roemenië van Reni Ven - WaarBenJij.nu

Terug in NL...

Door: Reni

Blijf op de hoogte en volg Reni

04 Augustus 2011 | Roemenië, Braşov

Hoi vrienden, familie en andere volgers!

Inmiddels ben ik alweer terug in NL gearriveerd. Door weinig toegang tot internet de afgelopen weken heb ik geen reisverslagen meer geplaatst. Bij deze dus mijn excuses dat het zo lang duurt voor jullie weer iets van me horen!

De laatste dagen in het Sanctuary is het nieuwe beertje Micha overgeplaatst naar quarantaine, waar de dierenarts hem kan onderzoeken. Ook is het nieuwe verblijf bijna af, waar weer nieuwe beren geplaatst kunnen worden.

De weken daarna heb ik voornamelijk gereisd in Roemenie en daarbij veel (prachtige) natuur gezien en aardige mensen ontmoet. En nu ben ik weer terug in NL, waar het afronden van de stage zal plaatsvinden in de vorm van het maken van een educatiepakket. In het Sanctuary zouden ze namelijk graag meer schoolkinderen het een en ander over beren leren, zowel in de klas als in een rondleiding / activiteiten op het Sanctuary zelf. En mijn werkervaring bij het Safaripark komt daarbij natuurlijk mooi van pas!

De komende tijd zal ik me dus ook voor het Bear Sanctuary in blijven zetten. Ik heb in ieder geval een goede indruk achtergelaten zo lijkt het, want ze zouden het erg op prijs stellen als ik nog eens terugkom. Daarbij heb ik alle ruimte gekregen om de beren te bestuderen, dus ik mag wel zeggen dat het een zeer succesvolle stage is geweest!

Op het moment zitten er 58 beren, 4 wolven en 2 vossen in het sanctuary. Met het bouwen van het nieuwe verblijf kunnen er nog zo'n 20 - 25 nieuwe beren bij. En de komende tijd zullen er waarschijnlijk alleen nog maar meer beren bij komen. De komst van Roemenie bij de EU is door de strengere wetgeving omtrent dierenwelzijn voor de gevangen beren zeer gunstig. Mensen worden zich er meer en meer van bewust dat beren geen huisdieren zijn en melden gevangen beren in hun buurt ook sneller bij de autoriteiten. Het nieuwe verblijf was dan ook een hele belangrijke investering voor de beren die in de toekomst opgevangen zullen worden en is alleen mogelijk geweest door de giften van vele partners, vrijwilligers en jullie! Daarom wil ik bij deze iedereen die een donatie heeft gedaan enorm bedanken! Jullie bijdrage zal vele beren in de toekomst helpen een beter leven te krijgen.

De afgelopen weken heb ik de kans gehad zowel beren zelf als de enorm biodiverse habitat van beren in Roemenie te mogen bewonderen. Vorig jaar had ik al gezien dat het een prachtig land is en dit jaar heb ik nog meer van de natuurlijke pracht en praal mogen bewonderen. Laten we hopen dat in de toekomst de beren die nog gevangen zitten in het Sanctuary opgevangen kunnen worden, en de rest van de beren genoeg natuur overhoudt te kunnen blijven leven waar ze thuishoren: in het wild.

Bedankt voor jullie leuke / lieve reacties op mijn reisverslagen en moge het jullie inspireren beren en de natuur te helpen beschermen!
Geïnteresseerden kunnen kijken op de website van één van mijn inspiraties: www.muskwawild.eu. Een organisatie opgezet door twee klasgenoten, Koen en Raymond, die in de toekomst nog veel voor beren in de natuur zullen betekenen. Hulde!

Love and piece,
Reni

  • 05 Augustus 2011 - 07:15

    Leanne:

    Hey Reni,

    Dus je bent weer terug in het kikkerlandje;)
    Nou volgensmij heb je een geweldige en leerzame tijd gehad in Roemenie. Mooi! En nu nog even hard aan de slag met het educatiepakket. Leuk ( is vast voor je PvB). Nou succes ermee, you can do it!

    Groetjes, Leanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Braşov

Berenleuke stage

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2011

Terug in NL...

16 Juli 2011

Nieuw beertje gearriveerd!

10 Juli 2011

Het wordt beter en beter...

06 Juli 2011

Eerste dagen in de sanctuary

02 Juli 2011

En toen was het zover...
Reni

Hoi hoi! Op deze site houd ik een verslagje van mijn reizen / avonturen en stages bij. Leuk dat je het leest! Voel je vrij reacties achter te laten! Groetjes Reni

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 13798

Voorgaande reizen:

09 November 2015 - 25 April 2016

Van Brazilië naar Cuba!

04 Februari 2012 - 03 Maart 2012

Wolven tracken in Rusland

02 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Berenleuke stage

02 Juni 2007 - 01 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: