Nieuw beertje gearriveerd! - Reisverslag uit Braşov, Roemenië van Reni Ven - WaarBenJij.nu Nieuw beertje gearriveerd! - Reisverslag uit Braşov, Roemenië van Reni Ven - WaarBenJij.nu

Nieuw beertje gearriveerd!

Door: Reni

Blijf op de hoogte en volg Reni

16 Juli 2011 | Roemenië, Braşov

Hey everybody!

Het is weer ff geleden, maar hier is dan eindelijk een nieuwe update! Ieder moment wordt ik opgehaald om het weekend in Covasna door te brengen, dus ik zal jullie snel op de hoogte brengen van de nieuwe ontwikkelingen.

Agfelopen week is Yogi dan eindelijk naar zijn nieuwe thuis overgebracht. Maandag hebben de medewerkers hem in het binnenverblijf weten te krijgen en hebben de transportkist klaargezet. Maar Yogi dacht natguurlijk: "die is gek, ik ga echt niet in zo'n kistje zitten!" En dus ging 'ie op het hooi liggen slapen en duurde het tot donderdag voor hij eindelijk met eten de transportkist ingelokt was en overgebracht kon worden naar het grote verblijf met de andere beren. Eenmaal aangekomen rende hij de kist uit en kwamen de andere beren hem besnuffelen. Na een kort opstootje met 1 van de andere beren ging hij de omgeving verkennen en verdween in het bos. Vervolgens heb ik hem niet meer gezien, dus ik ga er maar van uit dat hij het naar zijn zin heeft. :)

Op woensdagavond is er een nieuwe beer gearriveerd uit Georgie. Ik dacht dat het ging om een volwassen beer, maar het bleek een jong van nog maar 6 maanden oud te zijn! Als ik het Roemeens incl. gebaren van de medewerkers goed heb begrepen, is dit het jongste beertje dat ooit in het sanctuary geweest is. Inmiddels is Micha (zo heet 'ie) overgeplaatst naar quarantaine en zal hij later met de wat oudere jongen in het nieuwe verblijf (dat inmiddels zo goed als af is) geplaatst worden. Erg mooi om eens mee te maken hoe een beer verhuisd wordt en hoe een nieuw beertje aard in het sannctuary en kennis maakt met de andere beren!

Woensdag overdag was ook een hoogtepuntje deze week. De Muskwa clan incl. 3 leraren van school kwamen het sanctuary bezoeken. Ik heb (uiteraard) de rondleiding verzorgd en die dag hebben we ook de wolven kunnen bekijken. Dat was erg bijzonder, want die had ik voor woensdag nog nooit gezien omdat ze meestal heel schuw zijn. De medewerker die mij normaal gesproken terug naar Brasov brengt, moest die avond tot laat blijven voor het ontvangen van Micha uit Georgie en dus ben ik na de rondleiding met de groep mee terug gegaan en zijn we met een paar man de prachtige Bucegi bergen nog ingeweest, om er vervolgens een gezellige avond van te maken.

Dit weekend ga ik naar Covasna, 1 van de Hongaarse regio's in Roemenie. Vorig jaar ben ik daar ook met het Muskwa team geweest en ik kijk er dan ook erg naar uit om er zometeen weer heen te gaan, want het is er prachtig!

Na het weekend zal ik een selectie van de foto's van afgelopen week plaatsen! Hopelijk gaat met jullie alles goed en bij deze ook een dikke felicitatie voor de 1e afgestudeerde eco & wildlifers!!

La revedere,
Reni

  • 17 Juli 2011 - 19:47

    Kim:

    leuk om je verhalen te lezen! geniet er nog maar van daar!

  • 31 Juli 2011 - 06:22

    Tante Marianne:

    Vul hier je reactie in...Hai Reni, het zit er alweer bijna op. Ik heb al je enthousiaste reisverslagen achter elkaar zitten lezen. Fijn dat je daar zo thuis voelt en het zo'n mooie ervaring voor je is. Een goede terugreis en fijne thuiskomst. Liefs, Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Braşov

Berenleuke stage

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2011

Terug in NL...

16 Juli 2011

Nieuw beertje gearriveerd!

10 Juli 2011

Het wordt beter en beter...

06 Juli 2011

Eerste dagen in de sanctuary

02 Juli 2011

En toen was het zover...
Reni

Hoi hoi! Op deze site houd ik een verslagje van mijn reizen / avonturen en stages bij. Leuk dat je het leest! Voel je vrij reacties achter te laten! Groetjes Reni

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 13802

Voorgaande reizen:

09 November 2015 - 25 April 2016

Van Brazilië naar Cuba!

04 Februari 2012 - 03 Maart 2012

Wolven tracken in Rusland

02 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Berenleuke stage

02 Juni 2007 - 01 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: