En toen was het zover... - Reisverslag uit Braşov, Roemenië van Reni Ven - WaarBenJij.nu En toen was het zover... - Reisverslag uit Braşov, Roemenië van Reni Ven - WaarBenJij.nu

En toen was het zover...

Door: Reni

Blijf op de hoogte en volg Reni

02 Juli 2011 | Roemenië, Braşov

Hoi hoi!

Eindelijk ben ik aangekomen in Brasov, Roemenie! Maandag ga ik beginnen met mijn stage. En dat is mogelijk door.. JULLIE!! Geef jezelf maar ff een schouderklopje!

Voor ik bij Brasov aankwam, moest ik eerst nog een paar uur met de trein vanuit Boekarest. Gelukkig heb ik kunnen leren van vorig jaar: flink afdingen bij de taxi van het vliegveld naar het treinstation in boekarest (ze proberen je echt zwaar af te zetten) en als je de weg kwijt bent: aan jongeren vragen, want die spreken wel engels!

In de trein van Boekarest naar Brasov zat ik gezellig met een vrouw en haar zoontje in een coupe. Het was een praatgraag type, maar dr engels was niet zo goed. Dus ik dacht: mooie kans om mijn Roemeens is ff op te krikken! Helaas zag zij het als een mooie kans om dr Engels wat bij te schaven. En dus heb ik deze basisschool lerares nog wat bij kunnen brengen vandaag. :)
Een paar stations later stapte er een meisje van mijn leeftijd in en al snel ontdekte ik dat we de liefde voor bergen delen. Het was een leerzame ervaring om van een leeftijdgenoot te horen hoe zij tegen haar land aankijkt. Ze is net afgestudeerd en probeert aan een baan te komen. Helaas viert corruptie hier in bepaalde kringen nog hoogtij, want met of zonder papiertje: in haar branche kom je met de juiste connecties nog steeds makkelijker aan een baan dan zonder zei ze. Maar verhuizen? No way! En de pracht van dit land kennende kan ik me daar veel bij voorstellen!

Vanavond ben ik na een warme douche Brasov ingelopen om een hapje te eten en het vakantiegevoel in me naar boven te laten borrelen. Andra is nog steeds even lief als vorig jaar (meisje van het hostel) en verzorgt me weer uitstekend! En nu lekker naar bed en morgen de omgeving van Brasov weer es verkennen (en wie weet een bergje beklauteren) zodat ik maandag met een fris koppie aan mijn stage kan beginnen!

La revedere,
Reni

  • 03 Juli 2011 - 12:50

    Nina:

    Heel veel succes met je stage, Reni! Ik volg je via deze site, leuk!

    Groetjes, Nina

  • 04 Juli 2011 - 05:02

    Lianne:

    Hey Reni,
    Ik had niet door dat je al vertrokken was! Veel plezier, leer ze en geniet ze!
    Kus Lianne

  • 05 Juli 2011 - 14:06

    Lola:

    Hoi Reni,

    Je bent er al! Heel veel succes met je stage en ik ga je volgen. Ben benieuwd naar je verhalen!

    X Je nichiiiee

  • 05 Juli 2011 - 16:06

    Anneke:

    Ik ga je ook zeker volgen. Wat kan jij leuk schrijven zeg. Heel veel plezier daar en een knuffel voor de beren X

  • 08 Juli 2011 - 10:15

    Ome Wim:

    Hoi Reni,

    Erg leuk jouw verslagen van de afgelopen dagen. Geniet er maar goed van en maak maar veel lol, de rest komt vanzelf wel.
    Groetjes, Ria en Wim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Braşov

Berenleuke stage

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2011

Terug in NL...

16 Juli 2011

Nieuw beertje gearriveerd!

10 Juli 2011

Het wordt beter en beter...

06 Juli 2011

Eerste dagen in de sanctuary

02 Juli 2011

En toen was het zover...
Reni

Hoi hoi! Op deze site houd ik een verslagje van mijn reizen / avonturen en stages bij. Leuk dat je het leest! Voel je vrij reacties achter te laten! Groetjes Reni

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 13801

Voorgaande reizen:

09 November 2015 - 25 April 2016

Van Brazilië naar Cuba!

04 Februari 2012 - 03 Maart 2012

Wolven tracken in Rusland

02 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Berenleuke stage

02 Juni 2007 - 01 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: