En toen was het alweer voorbij.. - Reisverslag uit Mérida, Venezuela van Reni Ven - WaarBenJij.nu En toen was het alweer voorbij.. - Reisverslag uit Mérida, Venezuela van Reni Ven - WaarBenJij.nu

En toen was het alweer voorbij..

Door: Reni

Blijf op de hoogte en volg Reni

30 Juli 2007 | Venezuela, Mérida

Hola gente!

Ben alweer op m´n laatste dag hier aanbeland.. Ben tussendoor niet meer op internet geweest, omdat Puerto la cruz niet echt bepaald een fijne stad is en ik het gevoel had dat je er beter niet kunt komen als je er niet hoeft te zijn. Heb te veel onfrisse verhalen gehoord over pistolen en overvallen..

Anwyay, om ff op de leukere zaken over te schakelen.. ben dus naar de angel falls geweest. Dat was echt schitterend. Ben in m´n eentje naar cuidad bolivar afgereisd en daar ontmoette ik 4 andere nederlanders die met me meegingen, dus het was wel fijn dat ik toch niet helemaal alleen ging. Het is erg moeilijk om te beschrijven hoe indrukwekkend het is om de angel falls te zien (ofwel in spaans: salto angel) Eerst ging ik met een klein 6-persoons vliegtuigje naar Canaima, vanwaar we 4 uur met de boot naar de Angel falls gingen. Onderweg lunchten en zwommen we bij een klein watervalletje. Vandaar hadden we al uitzicht op een schitterende hoge rots, net zo een als waar de angel falls vanaf stroomt. Alleen die rotsen zijn al erg indrukwekkend. Eenmaal daar aangekomen, liepen we een uur door de jungle en kwamen we uit bij een watervalletje waar de angel falls in uitmond. Daar ben ik weer gaan zwemmen en in het midden ging ik op een rots zitten en keek ik omhoog naar de machtige angel falls recht voor me. Werkelijk schitterend. Zoals trouwens de hele omgeving in Canaima. Die nacht sliep ik in een hangmat recht tegenover de falls. Er waren niet veel dieren te zien (vanwege het toerisme vind je die alleen dieper in de jungle) maar degenen die ik wel zag, waren erg mooi. Zo zag ik bijvoorbeeld een vlinder die nog groter is dan een vleermuis. Zat gewoon in het kamp bij ons te chillen. Ik wist niet eens dat ze bestonden.. zo leer je nog eens wat!

De volgende dag gingen we terug naar Canaima met de boot. Het kamp daar, lag aan een schitterend strand met wit zand, palmbomen in de zee en uitzicht op een andere prachtige waterval. Die avond kwam ik 3 zweden en een italiaanse jongen tegen en samen met hen had ik een heel interessant gesprek met een gids. (Miguel) Een man die opgegroeid was in een klein indianendorpje en ook echt de gebruiken en rituelen van indianen had meegekregen in zijn opvoeding. Hij vertelde erover, wat erg bijzonder was omdat hij vertelde dat ze hun gebruiken en rituelen van de dorpsoudste niet mogen prijsgeven. Om inmenging en toerisme te voorkomen, willen ze hun manier van leven voor zichzelf houden. Erg bijzonder dus dat hij er toch iets over vertelde.

Na nog 1 overnachting en een ochtend zonnen op het schitterende strand, ging ik weer het kleine vliegtuigje in op weg terug naar bolivar. Daar pakte ik een gedeelde taxi en stond helaas nog lang in de file, zodat ik woensdagavond laat terug aankwam in playa colorada. Om vervolgens donderdagochtend meteen weer te vertrekken met de kayak. We gingen een paar dagen naar een eilandje vlak bij colorada en sliepen daar in tentjes. We maakten ons eigen eten en stookten kampvuurtjes en het hoogtepunt was dat we dolfijnen zagen. En niet zo weining ook! Toen we er een paar zagen sprongen we in onze kayaks om dichterbij te komen. Ze waren vlug weg, maar van de andere kant naderden er meer en we wachtten ze op. Op een gegeven moment waren we omringd door wel zeker 50 dolfijnen! Letterlijk op 2 meter van de kayak! Ze zwommen onder ons door en we hoorden hun geluidjes onder onze kayaks en links en rechts sprongen ze met groepen tegelijk op uit het water. Een heleboel kleintjes waren erbij die vrolijk opsprongen en op hun rug weer in het water neerkwamen. Dat was echt fantastisch. Een van de hoogtepunten van mijn hele reis...

De laatste week heb ik besloten niet meer naar orinoco te gaan.. Het leek me schitterend, maar ik had ff genoeg van het op en neer gereis de hele tijd. Bovendien had ik nog een week spaanse les te goed, dus de laatste week heb ik nog les gehad van een fantastische lerares. Verder ben ik uit geweest, uit eten in het vissersdorpje naast playa, (Santa Fe) hebben we een voetbalwedstrijd gehad tussen de jongens van onze posada tegen wat jongens uit Santa Fe en heb ik nog lekker op het strand gelegen en eindeloos gekletst met de nieuwe mensen die iedere dag binnen bleven stromen.

Nu ben ik weer terug in Merida voor 1 dag voor ik weer naar huis vlieg. Vanavond nog lekker uit eten met de meiden en wie weet nog even de salsa dansen in Oyos del queque en dan morgen weer op naar huis.. Het was een geweldige reis in een prachtig land. Ik zal zeker nog een keer terugkomen in Zuid-Amerika.

Tot snel allemaal!

xxxjes Reni

  • 31 Juli 2007 - 22:59

    Ramona:

    Het was leuk je 1 dagje meegemaakt te hebben :) Hoop dat je een goede vlucht hebt gehad. Laat je het ons even weten..?!

    Baai x Ramona

  • 24 Maart 2009 - 15:44

    Nurdan:

    hello juf wel lat maar wel luek dat je bent gekomen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Reni

Hoi hoi! Op deze site houd ik een verslagje van mijn reizen / avonturen en stages bij. Leuk dat je het leest! Voel je vrij reacties achter te laten! Groetjes Reni

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 13799

Voorgaande reizen:

09 November 2015 - 25 April 2016

Van Brazilië naar Cuba!

04 Februari 2012 - 03 Maart 2012

Wolven tracken in Rusland

02 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Berenleuke stage

02 Juni 2007 - 01 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: