Het volgende hoofdstuk begint. - Reisverslag uit Japaratinga, Brazilië van Reni Ven - WaarBenJij.nu Het volgende hoofdstuk begint. - Reisverslag uit Japaratinga, Brazilië van Reni Ven - WaarBenJij.nu

Het volgende hoofdstuk begint.

Blijf op de hoogte en volg Reni

13 Januari 2016 | Brazilië, Japaratinga

Wat een enorm avontuur heb ik tot nu toe beleefd! De afgelopen twee maanden in Bahia waren werkelijk fantastisch! Universo Paralello was echt een waanzinnig feest, waar ik vele nachten heb doorgedanst om vervolgens de zon op het strand op te zien komen. Iedere dag struinde ik, op blote voeten nadat ik op dag 1 al een slipper kwijt was geraakt, (overigens heb ik er na de laatste dag twee nieuwe paren voor teruggevonden tussen alle achtergelaten spullen haha) van tent naar tent en kwam onderweg een heleboel mensen tegen die ik eerder in capao en Salvador heb ontmoet. Beetje op het strand hangen, relaxen in de chill-out tent, over de markt struinen en vooral veel kletsen en dansen, dansen en nog eens dansen met de mensen die me overtuigd hadden hierheen te komen! :)

Na het festival ben ik met een grote groep nog naar een paradijselijk eiland gegaan: Boipeba. En daar op het prachtige strand van Moreré heb ik geprobeerd wat bij te komen. Niet helemaal succesvol in een niet-regen bestendige tent haha. De laatste nacht regende en onweerde het als een gek, waardoor ik de hele nacht heb zitten dweilen en overdag is het veel te heet om bij te slapen.. Maar goed, in het hostel in Salvador wachtte weer een bed op me. De tocht terug daarheen was lang. Niet zozeer vanwege de afstand, maar vanwege het lange wachten tussen de boot, bus, weer de bus en weer de boot.. De hele dag duurde het. En het minst leuke is helaas dat ik tijdens die reis ben overvallen. Geen geweld gelukkig, en alleen geld gestolen, maar wel heel zuur! Maar goed, je kunt niet alleen maar geluk hebben denk ik dan maar. En ik laat het zeker mijn herinnering aan de prachtige tijd die ik hier in Bahia heb gehad niet vergallen.

En dan komt nu het gedeelte van reizen dat zowel moeilijk als exciting is: verder gaan. Dat betekend met pijn in het hart plekken en mensen achter laten die me hele mooie herinneringen opgeleverd hebben. Maar ook uitkijken naar het volgende avontuur, een plek waar ik zo vaak over gedroomd heb: de Amazone. Gisteren ben ik per bus aangekomen in Maceio en vervolgens het strandplaatsje Japaratinga en nu reis ik door via Recife naar Fortaleza. Op naar de Amazone!

Natuurlijk iedereen nog een goed nieuw jaar gewenst en het ga jullie goed!

Knuffels,
Reni

  • 14 Januari 2016 - 10:26

    Koen:

    Hey Reni,

    Het klinkt allemaal erg Tranquillo. Beetje balen van je geld maar shit happens inderdaad.
    Dat eilandje klinkt ook gaaf. Wij waren toen wij er waren ook naar een eilandje gegaan, maar dat ligt zuidelijker Ilha do Miel, het honingeiland. Kwamen er achter door een tip van een jongen die we in Bolivia hadden ontmoet. Door pure mazzel waren we toen de enige toeristen op het eiland. Superchill met Ganja en geleende gitaar van Tony de rastaman van de fietsenverhuur.
    Ik kijk nu uit het raam en het regent dat het zeikt en het is nog net boven nul.
    Zo dat zal je wel opvrolijken, haahahaha.
    Gaaf dat je richting de Amazone gaat. Kom je ook nog langs dat aparte duingebied in het noorden of weet je nog niet?
    Su en ik hebben er ook zin in gekregen en gaan in februari naar Paraguay. Zin in man. Ik dacht misschien kunnen we ontmoeten maar jij gaat de andere kant op, dus dat wordt dan in Eindje.
    Goede reis weer verder. Adios.

    Groetjes Koen.

  • 14 Januari 2016 - 13:33

    Francy:

    Superreis, Reni. Liefs uit koud Tilburg!

  • 26 Januari 2016 - 01:08

    Reni:

    Wat gaaf dat jullie naar Paraguay komen koen! Ook dat staat zeker nog op mijn lijstje... Maar dat wordt de volgende reis haha, ik ben benieuwd hoe het jullie bevalt daar!
    Hier regent het ook steeds meer, maar met tropische temperaturen is dat net ff minder vervelend dan in Brabant... Alvast een goeie reis en tot in Eindje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Reni

Hoi hoi! Op deze site houd ik een verslagje van mijn reizen / avonturen en stages bij. Leuk dat je het leest! Voel je vrij reacties achter te laten! Groetjes Reni

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 13781

Voorgaande reizen:

09 November 2015 - 25 April 2016

Van Brazilië naar Cuba!

04 Februari 2012 - 03 Maart 2012

Wolven tracken in Rusland

02 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Berenleuke stage

02 Juni 2007 - 01 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: