Swingen in Salvador! - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Reni Ven - WaarBenJij.nu Swingen in Salvador! - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Reni Ven - WaarBenJij.nu

Swingen in Salvador!

Door: Reni

Blijf op de hoogte en volg Reni

12 November 2015 | Brazilië, Salvador

Wat een lekker begin! Althans, in Brazilië dan... De reis erheen was er 1 met vertraging en bijbehorende 'ga ik mijn overstap dan nog wel halen stress,' stewards die nog nooit van het woord 'vegetarisch' hebben gehoord, (chicken or beef?) dan uiteindelijk aan komen zetten met een appel en een peer in plaats van avondeten en stoelen -op een internationale vlucht- die niet achterover kunnen, waardoor je veroordeeld bent tot ongemakkelijk half rechtopzittend slapen...

Maar goed, terug naar het leuke gedeelte: het lekkere begin in Brazilië! Na met de bus en taxi (ja ja, meteen afgedongen bij de taxichauffeur!) bij hostel Nega Maluca aangekomen te zijn, werd ik meteen rond geleid door de eigenaar Diego, die een 'don't worry, be happy lifestyle' heeft geadopteerd. All love en piece dus haha :). Het is een mooi hosteltje met een leuk uitzicht en een lieve stokoude hond en een kat. Niet verwachtende dat ik die dag naast settelen, een beetje rondlopen en wat boodschapjes doen nog iets anders zou gaan doen, liep de dag toch net even anders af...
Diego vertelde me dat dinsdag avond hier DE stapavond is en dat er overal feesten zijn met live bands en veel samba muziek. Tja, als ik er dan toch ben... ;) Dus we gingen het centrum in (paar minuutjes lopen vanaf het hostel) en kwamen onderweg een vriend van hem tegen die net als de meeste Brazilianen enorm van dansen houdt (en het ook heel goed kan) en met z'n drieën zijn we van cafe naar cafe gegaan. WOW wat gaan Brazilianen op in de muziek! Het feest houdt ook niet op bij de deur; kun je er niet meer in? Dan ga je gewoon lekker buiten dansen! Zolang je de muziek kunt horen kun je dansen! De hele avond heb ik op allerlei Braziliaanse stijlen staan swingen tussen een mix van de meest mooie mensen: mannen, vrouwen en travestieten van alle leeftijden, formaten en kleuren. Fantastisch!

De overbuurman van het hostel, Pedro, organiseert gratis wandeltochten door Pelourinho, de wijk in Salvador waar ik nu zit. Hij wil toeristen graag meer van Salvador laten zien dan alleen het centrum en dus ben ik vandaag met een van zijn tours mee geweest. Heel leerzaam; hij maakte er een vrij politiek gekleurde rondleiding van door het te hebben over de nog steeds heersende ongelijkheid tussen blank en zwart (ook al denkt de hele wereld dat Brazilië de ultieme culturele mix is en er geen onderscheid is) en ons ook mee te nemen naar de gedeelten van de wijk waar de armere mensen leven en toeristen anders niet komen. (Geen zorgen mam, de echte favelas zijn we niet in gegaan hoor ;) daar gaan gidsen ook niet heen.) Vanavond is er concert met Afrikaanse muziek, dus dat wordt weer genieten!

Nog meer goed nieuws: gisteravond heb ik eindelijk een mail terug gekregen van de organisatie La Pura Vida! Check it out: http://fazendapuravida.com/. Daar ga ik overmorgen heen (vrijdag) als alles volgens plan verloopt. Er is geen elektriciteit o.i.d. dus dat is even helemaal back to basic voor 1 of 2 of ...? weken. Jullie zullen een tijdje niets van me horen, want ik kan dus ook niet online. Ik heb er zin in! Dadelijk/morgen zal ik er nog even wat foto's opzetten. Spreek jullie laterrr!

Tchau!
Xxx Reni

  • 12 November 2015 - 10:07

    Jos:

    Allemaal goed nieuws. Veel plezier de komende dagen. Ik spreek je nog voor je de jungle in gaat? Liefs.

  • 12 November 2015 - 15:30

    Reni Van De Ven:

    Ja we kunnen straks wel even facetimen mam! xx

  • 12 November 2015 - 21:41

    Puck:

    Leuk Reni, geniet ervan daar!

  • 15 November 2015 - 08:18

    Tante Marianne:

    Hallo Reni,

    Fijn te horen dat je goed bent aangekomen en een goede, en "swingende" start hebt gemaakt.

  • 15 November 2015 - 09:57

    Anneke:

    Nou, dat klinkt allemaal erg leuk en gezellig. Behalve de reis dan. Heel veel plezier verder en tot het volgende verslag

  • 15 November 2015 - 10:44

    Marleen :

    Hoi Reni,

    Wat een swingende eerste mail. Jij maakt in 1 dag meer mee dan wij in een maand. En dan nu terug naar het aardse bestaan maar ook dat zal je vast goed afgaan. Veel succes, geniet ervan. Marleen

  • 15 November 2015 - 12:12

    Anneke Van De Ven:

    Wij merken het wel, je hebt er zin in.
    Dat bouwen, is dat bedoeld voor gezinnen die het neit zo goed hebben, net zoals Sander dat destijds heeft gedaan.?
    Veel plezier en werk ze,
    Groetjes,
    Wim en Annek

  • 15 November 2015 - 23:09

    Annemarie:

    Ha Reni,
    Wat een toffe eerste dagen heb je gehad zeg!
    En helemaal perfect dat je nu aan de slag kunt bij dat project. Ik ben heel benieuwd hoe je het daar hebt! Maar dat lees ik vast in je volgende verslag!
    Liefs,
    Annemarie

  • 19 November 2015 - 19:10

    Ellen:

    Super leuk! Wat heerlijk met al die muziek. Ben benieuwd hoe het project bevalt.
    Veel plezier!
    Liefs,
    Ellen

  • 21 November 2015 - 19:00

    Ank:

    Hoi Reni,

    Het ga je goed meisje, op je reis door Zuid Amerika. Veel succes en alles wat je wenst!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Reni

Hoi hoi! Op deze site houd ik een verslagje van mijn reizen / avonturen en stages bij. Leuk dat je het leest! Voel je vrij reacties achter te laten! Groetjes Reni

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 13779

Voorgaande reizen:

09 November 2015 - 25 April 2016

Van Brazilië naar Cuba!

04 Februari 2012 - 03 Maart 2012

Wolven tracken in Rusland

02 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Berenleuke stage

02 Juni 2007 - 01 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: